torsdag 7 augusti 2014

Jag lämnar dej inte mamma...

Ska se om jag kan få ngn sömn på denna tunna madrass de satt in på rummet sidanom mamma ♥️

Personalen ska komma en gång/timmen å ge smärtstillande men då här inte är någon SSK utan bara två undersköterskor på tre våningar!!? så får jag ju hålla koll och ringa efter nattpatrullen om de missar/inte kommer...för jävligt, men inte första gången jag får ordna så hon får vad hon behöver och - framförallt - är berättigad till. Å det gäller inte bara medecin.

Min högsta önskan är att det blir en ledig plats på Palliativa enheten i Lund där hon låg fram till för tre veckor sedan...inte en timme går utan att jag ångrar flytten hit till Silvergårdens korttidsboende i stan, men hur skulle jag veta att detta var ett "förvaringsställe" för gamlingar när de erbjuder palliativa platser - då måste man också kunna erbjuda Palliativ Vård och ha den utbildning och erfarenhet det kräver!! *arg*

Men så fort det går flyttas hon till Lund (de förbereder för plats så snart de blir en ledig dvs) och hon har prio ett då hon nu anses vara så nära slutet att hon behöver få den ro det ger henne där då hon känner sej så otrygg här att oavsett hur dålig hon är så kämpar hon och håller sej kvar tills hon får komma "hem" som är palliativa i Lund, för henne, med tryggheten i personalen och deras kunskaper i detta. 
Så tills dess är jag hennes soldat, hennes kämpe, hennes fighter, pain-in-the-as-doughter (för personal - kanske;)) och hennes älskade dotter ♥️

Inga kommentarer: