onsdag 4 februari 2015

Tankar Må-Bra-Batterierna i Åstorp

I helgen åkte jag åter upp till kusinen Annika med familj i Åstorp för en veckas mys, bus, och bara vara. Vet att jag alltid är välkommen och känner det också. Jag o Annika har fått storstädat hela köket, ingen vrå undkom oss, och sen tog storarummet/matsalsrummet vid idag. Vi har varit så flitiga så:)

Annika bad mej göra något fint arrangemang till soffbordet så ikväll när Annika & Jonte var på ju-jutsu med Anton (i tisdags kväll var jag med honom och fick egentid tsm:)) så jag lånade kusins bil och körde iväg med Albin o köpte lite små ljuslyktor (på Oj Åstorp) liten murgröna och plockade ihop lite gott-och-blandat från skåpen:) T.o.m barnen utbrast:
-"Va fint!" bättre betyg fås knappt *ler*

I måndags var jag med Anton o Albin i pulkabacken, MeN, jag ÄR en tråkig "förälder", ville åka pulka men var inte direkt "snöutrustad" förutom underställ, att ta med överdragsbyxorna jag köpte inför Norrlandsresorna förra året slog mej inte plus att jag visste inte om pulkan hade maxvikt;)) Annars är det SKITSKOJ ju!:))
Peps är väl inte sådär
överförtjust i snön...
Men i tisdags tog vi hundarna 
och gick för att hämta Annikas bil 
som varit på service, lite mer än 
en halv mil på knappt 35 minuter 
var härligt!

Såg att Elvis skadat/skurit sej i 
ena trampdynan igår så jag 
plåstrade om honom fysiskt 
och kusin plåstrade om honom 
psykiskt med massa kärlek;)

Och för att han inte skulle
skämmas för mycket satte
jag lite sympati-bandage
på Peps också...haha:-D
Efter ännu en fullspäckad dag så är det nu sängen som gäller och imorgon åker jag hem. Ringde och sa godnatt till sonen precis och kan erkänna att jag börjar allt sakna honom lite grann...hihi:) Peps har jag ju med mej annars hade jag saknat honom så in-i-bombens oxå ~ fjantigt jag vet, man han e min lilla "bäbis" ♥️
Saknar mitt hem som är min borg, men detta var precis vad jag behövde; komma hit till Åstorp o finaste kusinfamiljen och tanka kärlek och må-bra-batterierna:) 


Inga kommentarer: