onsdag 8 oktober 2014

En vecka av sorg;(

Idag är det en vecka sedan du somnade in mamma. Det gör Så ONT och är så TOMT utan dej!! Jag vet inte hur jag ska kunna andas utan dej i mina lungor...
I två års tid (skulle det blivit o fredags, två dagar efter hon somnade in) kämpade hon mot cancer i lungorna, skelettet och hjärntumör;( Läkaren gav henne max 6 månader att leva om inte behandlingarna hjälpte och det gjorde de inte. Ändå kämpade hon så länge så på ett sätt har vi fått massa bonus/xtra tid tillsammans. Men hon har haft sånna fruktansvärda smärtor och legat på Palliativa Enheten i Lund sedan början på juni, och jag har pendlat mellan att bo hos/med henne på rummet där och hemma i dessa fyra månader, men i onsdags somnade hon in i närvaro av mej, pappa och brorsan ~ precis som hon önskat ♥️


Det är en enorm smärta å sorg och jag vet inte hur jag ska kunna gå vidare utan min bästa vän, ledsagare och mamma vid min sida i livet;( Hon var en otroligt pratsamt, uppskattad, omtänksam glad människa som skänkte så mycket glädje och skratt ♥️
Hennes önskemål var att jag efter hon somnat in skulle välja kläder och göra henne fin, och jag kommer för alltid vara oändligt tacksam för att jag klarade av att sminka henne och göra henne precis så vacker som hon var.
Nu är hon på ett ställe där ingen smärta finns och himlen har hämtat hem sin vackraste ängel ♥️
Ljusen lyser dygnet
runt 
♥️

Tycker inte om att sova längre...svårt att somna, tycker inte om att vara ensam på natten och är rädd för att om jag somnar så när jag vaknar och ngr sekunder gått, så hinner verkligheten ikapp och det kännas varje morgon som ett knytnävsslag i magen när jag inser att det inte var mardröm ;-(

Sov i frid mamma ~ vi ses i Nangijala!!

♥️ Älskar dej ♥️

Inga kommentarer: